Typisk tjejer

Såg precis en artikel som mamma la ut på Facebook om att tjejer som är snygga och har med ett foto på sig själv i sin CV blir nekad jobb oftare än tjejer som har ett alldagligt utseende. Dessutom stod det att män som var snygga hade större chans att få jobbet. Tydligen var det på grund av att det ofta är kvinnor som väljer ut vem som ska få jobbet? Jag säger då det! När ska vi tjejer sluta jobba emot varandra och hjälpa varandra istället? Jag blir lite less på det faktiskt, jag menar killar håller ju ofta ihop men vi tjejer nej vi avundar varandra istället och vill helst att det ska gå dåligt för andra tjejer. Trist! Haha nu vart jag lite bitter här men läs texten ni också Här så får ni se!

Kommentarer
Postat av: Catrine

"There is a special place in hell for women who don't help other women.” Madeleine Albright, Former U.S. Secretary of State

2011-11-18 @ 20:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0